סופר-סוקו PRO C

שוק הקטנועים החשמליים ממש קרוב לנקודת המפנה, הוא צריך פריצת דרך באחד ממספר תחומים
כדי להפוך לתחליף אמיתי וראוי לקטנועים המסורתיים בהם אנחנו עדיין משתמשים.
ראיה לכך היא כמות מותגי הדו"ג החשמליים הממלאים את ישראל – ביניהם גם סופר-סוקו,
שאת הקטנוע הבכיר שלה לקחנו למבחן.
זמן אספקה: 7 ימים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
5
  • אפשרות לעד 12 תשלומים ללא ריבית 
  • שליח עד הבית חינם 10 ימי עסקים, קניה מאובטחת ושירות לקוחות מעולה 
משלוח חינם משלוח חינם
קניה בטוחה

מידע נוסף

 

חברת סופר-סוקו אינה חדשה בעולם או בשוק המקומי, אך לאחרונה העבירה את פעילותה לקבוצת XI Mobility המאגדת מספר רב של מותגי דו"ג חשמליים תחת אותו הבית.
בעבר כבר דגמנו את דגם המשלוחים שלהם, המבוסס על אותה הפלטפורמה של הדגם "האזרחי", קטנוע קטן וזריז, עם תנוחת רכיבה קצת שונה וארגז גדול מאחור, גם לו אותו מנוע 7kW כמו של ה־CPx Pro אותו אנחנו בוחנים כעת, שמגיע עם מושב לשני רוכבים וסבל גדול לאחוריהם, צמד סוללות פולימר-ליתיום נשלפות בקיבולת של 2.7kWh או 5.4kWh יחדיו, וזמן טעינה של 3.5 שעות לסוללה. 

טווח הרכיבה המוצהר נע בין 140 ק"מ אופטימליים לכ־100 ק"מ אמיתיים במהלך המבחן. יש לו סוללות שעובדות על מתח של 60V ומספקות 45 אמפר לשעה כל אחת וביחד 90Ah, נתון שבהחלט תורם לביצועים הטובים שלו. הסוללות הללו אמנם נשלפות אך כל אחת מהן שוקלת 18 ק"ג - גדול וכבד ומצריך חשיבה על שינוע אל ומהבית, למי שלא נהנה מקרבה וודאית לשקע חשמל בעבודה או בבית.

 

המערכת מבצעת איזון בין שתי הסוללות כך שאם אחת טעונה פחות המערכת תיסע לפי הנמוך - עד שתשווה ביניהן, במפתיע אין כאן תצוגה של אחוזי הטעינה הנצברים בעת טעינה - נתון שכבר התרגלנו להגניב אליו מבט בכדי לתכנן את המשך יום הרכיבה בין טעינות חלקיות. 

מעבר לכך הפשטות הדיגיטלית אינה כוללת אפליקציה או רגנרציה, יש כאן 3 מצבי רכיבה ואפשרות לרוורס, ישנם מתגים סטנדרטיים על הכידון ומראות פשוטות ויעילות. החזית בעלת העיצוב הקרבי, עם צמד פנסי לד, עיצוב חד ומשקף ארוך בסופה, ועיצוב זנב בקווים עגולים, מייצרים קטנוע בעל מראה מעניין ונעים לעין. עם גלגל 16 אינץ' מקדימה ו־14 אינץ' מאחור, ומתלים ארוכים יחסית, הוא נראה ומרגיש גבוה. לקינוח יש גם זרוע אחורית חד צידית ומערכת בלימה משולבת CBS. 

 

אז יש לנו כאן קטנוע אורבני עם מהירות מרבית (במצב 3) של 100+ קמ"ש, אליהם ניתן גם להגיע בפועל - אם כי באותם קמ"שים בודדים מעל המאה הקטנוע כבר מרגיש פחות יציב ובבית. המתלים קשיחים והריפוד של המושב נעים ורך אך לא מדי, תנוחת הרכיבה מוזרה מעט - משהו בין המושב השטוח והכידון הנמוך לא מתיישב לחלקנו טוב, תרתי משמע. תופעה שמוכרת לנו כאמור כבר מהסופר-סוקו הראשון שפגשנו; עד 1.70 מטר מרגישים נוח מההתחלה וגם מיגון הרוח מספק, למי שמעל 1.75 מטר לקח יומיים להתרגל ומיגון הרוח היה חלקי - אם כי במהירויות ובשימושים העירוניים הרי זה בטל בשישים... מדרס הרגליים קצר וגם המקום לרגליים מוגבל לתנוחה אחת, יש וו תליה פתוח, יש שקע טעינה USB ותא קטן פתוח לצידו.

 

מצבי הנסיעה סטנדרטיים וניתן לעבור ביניהם תוך כדי רכיבה. מצב אקו שמוגבל פה ל־65 קמ"ש ומתקרב ללהיות שימושי, מצב נורמל שמוגבל מעט בתאוצה ומגיע עד 82 קמ"ש, ומצב ספורט שנותן את הכל בחופשיות ומייצר תאוצות יפות - כנהוג בז'אנר. את הכיסא פותחים בעזרת אותו מפתח של הסוויץ', אבל במנעול משלו - בצד ימין מתחת לכיסא, כמו פעם, הסיבה לכך נעוצה כמובן במיקום זוג סוללות העמלץ הנשלפות שלא מותירות הרבה מקום מתחת לאותו כיסא. יש שם את שתי הסוללות הגדולות וגם מתקן פלסטי שמאחסן את המטען והכבלים - כך שנשאר מקום לארנק קטן ולא יותר. גם אם תצאו לדרך ללא המטען, עדיין לא תוכלו להכניס מתחת לכיסא יותר מתיק קטן ושטוח תכולה. לוח המחוונים דיגיטלי ומספק נתוני מהירות, מד טמפרטורה, מד אוץ, תצוגת מצב רכיבה, מצב סוללות וטווח משוער שנותר - לפי מצב הרכיבה שנבחר, בנוסף יש גם תצוגת שימוש באנרגיה בהיקף הלוח ונורות ביקורת. רגליות המורכב/ת משוכות לאחור ונראות כמו של אופנוע, אבל ממוקמות בדיוק מעל הרגלית שמורידה את ג'ק האמצע - ולקח רגע להתרגל לזה.

 

התאוצה חזקה, מעל לסבירה לכלי חשמלי - מנוע חזק עם כ־11 כ"ס על מרכב קצר יוצר כלי מהיר וזריז שכיף לחצות איתו את הכרך הסואן, הצמיגים מפתיעים ואוחזים היטב, השלדה והמתלים הקשיחים מייצרים יציבות כיוונית מצויינת והזאטוט החשמלי שש אלי פניות ושומר בהן על קו. בנוסף, כמובן, יש כאן שקט מוחלט בזמן הרכיבה, כל כך שקט שאפשר לשמוע את אוושת משאבת הבלם פועלת בעצירה. הצמיגים עלומים אך מספקים כאמור אחיזה טובה למדי, לא נתקלנו בהחלקות זנב - לא על צבע ולא בתנאי אחיזה מפוקפקים של חצץ ובורות, אבל כן הצלחנו לנעול את הבלם האחורי של המערכת המשולבת, מה שאומר תשומת לב לכוח שמפעילים עליו בעת בלימה. 

 

אין פה מנגנון רגנרטיבי לטעינה חוזרת בהאטה, מה שמביא אותו להאטות רכות, הוא בולם טוב את המסה הקטנה שלו, עם תקווה שנראה מערכת ABS בדגם הבא. מיקום רגלית הצד מאוד אחורנית, בסוף מדרס הרגליים המעובה, צריך להתרגל לזה בחניה ומתרגלים אחרי יום יומיים. האיתות לא מתבטל בלחיצה אלא ממש בהסטת הכפתור חזרה לאמצע, אין שום מקום מתחת למושב ואי אפשר לזרוק את הרגליים קדימה... 

למורכב/ת יש שפע של מקום מאחור, עם תנוחה טובה בין הרגליות המתקפלות לידיות שבצידי הסבל ובעיקר בגובה המושב - שנראה גבוה אבל מרגיש נמוך. המתלים הקשיחים לא התרגשו מנשיאת שני אנשים על גבי ה־CPx Pro ולא הרגשנו בהבדל. 

 

בצד היתרונות של הסופר-סוקו הבכיר אפשר למנות את המנוע החזק על המרכב הקצר, תפעול פשוט ונעים, איכות הרכבה ואיכות חומרים טובה מאוד, מראה מושך ורענן, טווח נסיעה לא רחוק מהמוצהר בזמן המבחן ומחיר שאמנם יקר, אך נחשב סביר בהשוואה להיצע בשוק. נדמה ששוק הקטנועים החשמליים רווי דגמים, שלא מצליחים להתחרות בנתוני המכירות של מקביליהם לוגמי הבנזין, כשהסיבה העיקרית היא הבדל כמעט זניח בעלויות התפעול למי שלא מרבה ברכיבות, ומי שכן מרבה - מודאג מטווחי הנסיעה המוגבלים וזמני הטעינה הארוכים. ה־PRO CPx הוא קטנוע מצוין למי ש"מתעקש" לרכוב על חשמלי, עם מיעוט היתרונות של תצורת ההנעה, הוא עטוף בפחות טכנולוגיה ממתחריו אבל מציע ביצועים טובים גם בהשוואה למקביליו הלא-חשמליים ואיכות בניה גבוהה. הקטנועים החשמליים "עוד לא שם", אבל ה־PRO CPx ממש קרוב.

 

שורה תחתונה: קטנוע חשמלי זריז, חזק ואיכותי, פחות טכנולוגי, אבל ביצועיסט.

no-lazy